Program 7. Edycji

Dzień 1
Dzień 2

Dzień 1 - 4.XI
Program: Program FMZ 7

9:00
Rejestracja, poranna kawa, przywitanie uczestników

SKĄD POCHODZISZ I DOKĄD ZMIERZASZ MARKETINGU 360?

9:30
Osiągnęliśmy już Marketing 360 czy dopiero 359 stopni?

Marketing 360 stopni w rzeczywistości nie jest narzędziem zamkniętym, nadal powstawać będą nowe kanały komunikacji i nowe sposoby targetowania komunikatu reklamowego czy sprzedażowego.
 
Na stale zmieniającym się rynku zadaniem instytutów badawczych jest dostarczanie nowych narzędzi. W ramach standardu pomiaru konsumpcji, stylów życia i mediów, jakim w Polsce pozostaje badanie TGI dostępna jest również możliwość targetowania geo-marketingowego. Analizując preferencje polskich konsumentów zamieszkujących dziś tereny byłych trzech zaborów możemy dotrzeć  do istotnych różnic w definiowaniu potrzeb i w opisie grup celowych.
 
Millward Brown
Mateusz Jaworowski TGI Sales Director, Millward Brown
Janusz Matuszewski, Senior Consultant, Millward Brown
 

10:05
Narzędzia, taktyki, podchody i zwroty akcji. 20 lat w branży i nadal się uczymy.

Ostatnia dekada to totalny rozwój narzędzi i rozwiązań mających zachęcić klienta do sięgnięcia po konkretny produkt na sklepowej półce. Wdrażamy skuteczne działania dot. dostosowania promocji i cen do sposobu myślenia konsumentów, ulepszamy znane i szukamy nowych kanałów komunikacji z klientem. Produkt, opakowanie, promocja, cena: trwa ciągła ewolucja działania, by wpasować się do specyfiki czasu, miejsca oraz klienta.

  • Skuteczne kampanie trendy w planowaniu, użyteczność i integracja wszelkich działań.
  • Kto wymyśli lek na znieczulenie na reklamę?
  • Od bannera po audience bidding – jaką drogę przebył komunikat marketingowy przez ostatnie lata?
  • Nieśmiertelny shopper marketing i stary dobry BTL - mechanizmy, które działają.

Tomasz Milewski, New Business Manager, DEMa

TARGET GROUP, CZYLI KTO?

10:40
Królewna śnieżka czy cyborg komunikacji, czyli życiowe historie młodej generacji

  • Snapchat, Vine, Periscope, Instagram, Facebook - dlaczego influencerzy przyciągają uwagę lepiej niż marki?
  • Czy lifestyle przedstawiciela Y i Z jest bigbrotherem nowych czasów?
  • Jeśli growth hacking zmienia świat marketingu, to co to oznacza dla agencji?
  • Dialogi na cztery nogi, czyli jak z nimi rozmawiacie i czy coś z tego wynika?"

Jacek Kotarbiński

11:20
Przerwa na kawę

11:40
Content 3.0

Content marketing to przede wszystkim rozmowa z konsumentem. „Tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content marketing z nimi rozmawia” – to słowa Douga Kesslera z agencji Velocity, eksperta e-marketingu, które w pełni oddają współczesną sprzedaż. To czasy prosumenta. Wymagającego i dociekliwego. A przede wszystkim czasy wielkiej autentyczności w działaniach marketingowych.
  • Jak sprawić, że w tych historiach pojawi się nasza marka?
  • Generacja Y i jej codzienne opowieści z naszą marką w tle.
  • Jak zrobić to inaczej niż robił to marketing szeptany podporządkowany influencerom?
 

Barbara Stawarz, Managing Director, Content King

12:15
Jak narysować sukces? Najlepiej kredkami!

Jak dysponując ograniczonym budżetem stworzyć kampanię z rozmachem z ważnej okazji 125-lecia znanej marki? Należy stworzyć cross-mediową strategię łączącą crowdsourcing, social media, PR, viral marketing i niestandardowych OOH w celu uzyskania synergii. To najlepszy sposób by pokazać że marka potrafi komunikować się w sposób nowatorski, ciekawy, inspirujący-odpowiadający kultowemu produktowi.
  • Jak odświeżyć wizerunek w wieku 125 lat?
  • Kampania do i dla dzieci: temat trudny, ale łatwy.
 

Robert Sosnowski, Managing Director, Biuro Podróży Reklamy

12:50
Nadciąga Silver Tsunami

Na skutek bogacenia się społeczeństw zachodnich współcześni sześćdziesięciolatkowie stanowią mocną grupę klientów, świadomych swoich potrzeb i stawiających nierzadko wysokie wymagania wobec produktów i usług. Zignorowanie wciąż rozrastającego się i przybierającego na sile targetu byłoby niewybaczalnym błędem ze strony marketerów.
  • Odmienne doświadczenia, poglądy i przyzwyczajenia. Srebrna percepcja marketing, czyli wartości pokolenia 50+.
  • Jak wykorzystać entuzjazm drugiej młodości?
  • Wiarygodni, solidni, konsekwentni, lojalni, ale podobni tylko z nazwy – dojrzały komunikat dla dojrzałych konsumentów.
 

Karolina Liberka, Zastępca Redaktora Naczelnego, miesięcznik „Marketing w Praktyce”

13:25
Lunch

INTERAKCJA - NOWY EKOSYSTEM KOMUNIKACJI

14:15
Zaskoczenie jako forma interakcji z konsumentem – wielokanałowe wprowadzenie produktu na rynek.

  • Dotrzeć tam gdzie nikt nie czeka – nowe miejsca prezentacji produktu.
  • Digital w praktyce: pełna integracja czy osobna dziedzina.
  • Negacja czy rekomendacja – rola i wpływ na proces zakupu.
  • Nie zapomnieć o tym co najważniejsze – wsparcie sprzedaży.
 
Whirlpool, Albedo Marketing
Carlo Glacomini, Marketing Manager Poland and Baltics, Whirlpool
Mirek Młynarczyk, Managing Partner, Albedo Marketing
 
 

14:50
Klient i entuzjazm? Dziś? Jak realizować rzeczy prawie niewykonalne?

Strategia i kreacja to punkty wyjścia do stworzenia dobrej kampanii. Jak zatem przenieść je na poszczególne kanały komunikacji? Jakie wyzwania towarzyszą budowaniu kampanii wokół czegoś, czego nie można dotknąć, powąchać, ani posmakować i jak ważna jest w tym wypadku rola marki?
  • Kampanie 360 stopni – czy chodzi tylko o wykorzystanie wszystkich mediów
  • Sprzedać niewidzialne – czyli jak zbudować historię wokół czegoś, co samo w sobie trudno nazwać produktem.
  • „Prąd jak Prąd, tylko tańszy” – czyli jak budować atrakcyjną opowieść kiedy chodzi po prostu o zdrowy rozsądek
  • Efektywność czy wydajność, jak różnicować w praktyce dwa pojęcia i na co stawiać w środowisku silnej konkurencji?
  • Znaczenie marki dla firmy energetycznej i dlaczego potrzebna jest kampania zintegrowana
 
Case study PGE, Agencja K2
Jolanta Piela, Senior Startegy Consultant, Agencja K2
 

15:25
Przerwa na kawę

15:45
Interakcja do kwadratu – jak wciągnąć klientów w zabawę z marką.

Markom coraz trudniej zainteresować i zaangażować konsumenta. To fakt. Ale czy można temu jakoś zaradzić? Okazuje się, że tak. Wystarczy tylko mieć pomysł na to, jak wykorzystać nowe technologie i połączyć świat wirtualny z realnym!
Rozwój nowych technologii sprawia, że dziś prościej niż kiedykolwiek możemy kreować wydarzenia, które przy wykorzystaniu i łączeniu możliwości świata wirtualnego i realnego stają się zupełnie nową jakością, angażując konsumentów w niespotykany dotychczas sposób. Ale jak tego dokonać?
  • Zintegrowana komunikacja a realia rynku: co należy, a co można?
  • Kiedy, gdzie, jak i z kim – nowoczesne metody dotarcia do świadomego Klienta.
  • Czy nasz trud jest mierzalny? Co da się obliczyć, a co pozostanie domysłem?
  • Co przeszkadza w realizacji wspaniałych teorii wykorzystywania synergii i integracji komunikacji w różnych kanałach?
 
LOTTE Wedel
Szymon Jóźwiak, Media and Marketing Services Manager, LOTTE Wedel
 

16:20
Budowanie społeczności ING, czyli "Liczą się ludzie" w praktyce.

  • Róbmy sołszal, bo ricz, bo zaangażowanie – o standardowym podejściu i grzechach nas wszystkich
  • Zróbmy to inaczej! – o pułapkach „innowacji” w komunikacji socialowej
  • Propozycja – powrót do korzeni:
    - jedna bardzo ważna rzecz o marce
    - proste internetowe przystanie, ważna transformacja

ING BANK ŚLĄSKI
Paweł Szczepaniec, Internet Marketing Manager, ING BANK ŚLĄSKI

16:55
Zakończenie pierwszego dnia Forum

Dzień 2 - 5.XI
Program: Program FMZ 7

9:00
Ponowna rejestracja, poranna kawa

MĄDRZE PLANOWAĆ + SKUTECZNIE MIERZYĆ

09:30
Lead generation – czy to się jeszcze opłaca?

Marketing, a szczególnie marketing B2B musi być policzalny. Coraz częściej nastawiony na szybki zwrot z inwestycji. Już nie planujemy na lata. Teraz planujemy na miesiące, a często na tygodnie. Na przeciw oczekiwaniom rynkowym pojawiły się rozwiązania z zakresu LEAD GENERATION. Wiele firm całkowicie podporządkowało swoją strategię marketingową pod te właśnie działania. Zgodnie z zasadą: "wydajmy tylko na to, co się opłaca”. Jednak pojawia się pytanie o przyszłość takich działań. Co z edukacją rynku? Co z budowaniem świadomości?

 

Marcin Renduda, Ekspert marketingu strategicznego

10:05
Z online do offline – od zaangażowania do skutecznego budowanie sprzedaży

Czy istnieje dzisiaj marketingowe perpetuum mobile? Jak z sukcesem sukcesów łączyć kampanie online, narzędzia mobilnych i komunikację w miejscu sprzedaży. Czy droga od komunikacji marki do sprzedaży wiedzie przez ciągle niewykorzystany digital? 
  • Mam myśl – czyli od pomysłu do decyzji. Jak skutecznie działać
  • Online to tylko początek – kilka słów o komunikacji i egzekucji w miejscach sprzedaży
  • Kampania zintegrowana: spójna, wiarygodna i angażująca. Da się?
  • Czy to już sukces? Chcesz więcej, pokaż dane
  • Case studies marek AMREST: KFC, Pizza Hut, Burger King
 
Karolina Kobiela, New Media Manager CE, AMREST
Aleksandra Chojnacka, New Media Specialist, AMREST
 

10:40
Odpowiednie dać rzeczy słowo. Jak niestandardowo promować "słowo pisane" w sieci?

Jaki wpływ mają trendy konsumenckie i sezonowość asortymentu ma dobór narzędzi
e-marketingowych? Jak wybrać najbardziej rentowne kanały komunikacji, których funkcjonowanie będzie stale wspierać generowanie sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów? Jak wykorzystać możliwości, jakie dają nam pojedyncze, na pozór różne narzędzia, takie jak SEM, facebook czy vlogosfera i powiązać je ze sobą, by stanowiły pewną reklamową całość? Jak spiąć ze sobą różnorodną ofertę w długofalowej akcji promocyjnej, która przełoży się na wymierne korzyści komercyjne?
  • Dlaczego  i jak SEM oraz social media mogą sprzedać
  • Dobieraniu narzędzi – efektywnie i konwergentnie
  • Cyfry, liczby, wyniki, pieniądze
  • Osiągnięcia i efekty: wszyscy chcą konkretów
 
Księgarnia Bonito, Grupa Adweb
Bartłomiej Juszczyk, Dyrektor Zarządzający Grupy Adweb.
 

11:15
Przerwa na kawę

11:35
Koncepcja-realizacja-raportowanie. Jak wdrożyć zintegrowaną strategię na lokalnym rynku dla globalnej marki

W dobie coraz większej świadomości zakupowej i wzrastających wymagań klientów, zaprojektowanie ciekawych działań promocyjnych to niełatwe zadanie.
Dobra promocja musi być przemyślana i spójna z całą strategią marketingową produktu: powinna przynosić natychmiastowe wyniki, odbywać się określonym czasie, powodować zmianę percepcji promowanych produktów, tak aby ich wartość znacznie wzrosła. Dla producentów oznacza to coraz większe wyzwania w dotarciu do klientów. Ci bowiem deklarują zmęczenie standardowymi akcjami marketingowymi. Oczekują promocji aktywnych, niestandardowych, dających poczucie indywidualnego podejścia.  
  • Przeniesienie potrzeb uczestników promocji sprzedaży z off-line’u do digitalu 
  • Crosspromocje – moda czy wymóg naszych czasów? Czym się kierować przy wyborze partnera?
  • Synergia multikanałowej komunikacji – od miejsca sprzedaży przez TV a na digitalu i socialu kończąc
  • Skuteczność kampanii promocyjnej. Kiedy możemy mówić o sukcesie na coraz trudniejszym i zmieniającym się rynku.
 
Gerber, Unique One
Grzegorz Bonder, Dyrektor Generalny, Unique One Sp. z o.o. (Grupa kapitałowa Unique)
Zbigniew Wojtczak, Brand Manager, Nestlé Polska

12:10
SMB - czy wiesz co robimy?

12:20
Dyskusja ekspercka: Marketing zintegrowany, czyli sieć zależności, trendów i sprzeczności.
Moderator: Jacek Kotarbiński

Paneliści:
Paneliści: Grzegorz Bonder, Dyrektor Generalny, Unique One Sp. z o.o. (Grupa kapitałowa Unique);
Bartłomiej Juszczyk, Dyrektor Zarządzający, Agencja Marketingu Zintegrowanego Grupa Adweb;
Marcin Renduda, Ekspert Marketingu strategicznego
Tomasz Michalik, Business Development Director, INSIGNIA
Łukasz Gumowski, Dyrektor Kreatywny, Partner w Agencji Plej

12:50
Lunch

MEDIAMIX NA WIELE SPOSOBÓW

13:40
Crossmarketing, czyli ilu partnerów tyle sposobów na zwiększenie budżetu marketingowego.

Crossmarketing to sztuka. Sztuką jest tu znalezienie wartości dodanej, która zainteresuje obie marki. Sztuka niełatwa, bo wymagająca przeprowadzenia wnikliwego researchu rynku, zbudowania dobrej strategii, znalezienia naturalnych płaszczyzn współpracy dla każdej z marek, dopracowania dedykowanej oferty partnerskiej, prezentacji i umiejętności sprzedania idei każdemu partnerowi, znajomości aspektów prawnych oraz dopięcia formalności i umów z tym związanych. Jest to process długotrwały. Ale działa!
  • Kilkanaście brandów pod jednym szyldem-jak nad tym zapanować?
  • Prawdziwy cross: jak zwiększyć potencjał kampanii. 
  • Wybór komplementarnego partnera dla "marki matki" w danej kampanii.
  • Prawo i logistyka: problemy, które się zawsze pojawią.
  • Synergia mediów i potężny zasięg komunikacji: owned, earned, partnerzy, social. 
 

BSH, Insignia
Tomasz Michalik, Business Developer Director, Insignia
Anna Drozdowska, Head of Communication, BSH Bosch und Siemens Hausgeräte

14:15
Digitalizacja POS.

Światem współczesnej komunikacji marketingowej rządzi ekran. Bez względu na to, czy mówimy o kanałach retail, czy o własnych sieciach sprzedaży, wideo staje się obowiązującym standardem. Zmienia sposób zachowania klienta w ostatnim elemencie procesu zakupowego – POS.

Case study opracowywania strategii komunikacji treści wideo w nowej odsłonie POS na przykładzie marki Play

  • Czy klasyczne działania trademarketingowe można w łatwy sposób przekładać do nowych kanałów wykorzystujących ekrany?
  • Jak konstruować komunikaty w zdigitalizowanych POS-ach?
  • Sprzedawać czy budować wizerunek?
  • Nawiązywać do kanałów ATL, digital, czy może tworzyć indywidualny content?

 

P4 Play, Agencja Plej
Łukasz Gumowski, Dyrektor Kreatywny, Agencja Plej
Beata Zielińska, ‎Kierownik Działu Marketingu Handlowego, P4 Play

14:50
Przerwa na kawę

15:10
Czas, miejsce i arsenał środków – jak totalnie i frontalnie przygotować się do gry?

Trudno dziś wyobrazić sobie dobrą kampanię reklamową, która wyraźnie nie zaznaczy swojej obecności w internetowych społecznościach. To dlatego oprócz telewizji, prasy, radia zawsze tworzymy coś także w świecie wirtualnym. Często jednak jest to prosta adaptacja, która jest tylko uzupełnieniem ATL-u. Wszyscy znamy męczące bannery i opatrzone formy internetowej reklamy. A przecież cyfrowy świat nie musi być jedynie dodatkiem. Rozwój nowych technologii sprawia, że dziś prościej niż kiedykolwiek możemy kreować wydarzenia, które przy wykorzystaniu i łączeniu możliwości świata wirtualnego i realnego stają się zupełnie nową jakością, angażując konsumentów w niespotykany dotychczas sposób.
  • Pomysł, kontent, program, działanie: jak dziś dopasować i uszyć kampanię wizerunkową?
  • 360 st. jako zapomniane ogniwo. Orientacja na nową komunikację.
  • Koncepcyjnie i skutecznie: gdzie bije źródło dobrych pomysłów?
  • Układ idealny? Współpraca longterm na linii agencja-klient.
 
PZU, VML
Agata Lipiec, PZU SA/PZU ŻYCIE SA
Dawid Szczepaniak, Executive Creative Director, VML
 

15:45
Direct Mail jako skuteczne narzędzie marketingu bezpośredniego

Poczta Polska, ARC Rynek i Opinia
Renata Goss - Nowak, Kierownik Działu Rozwoje Usług Pocztowych w Biurze Rozwoju Usług Pocztowych, Poczta Polska
Anna Romaniuk, Senior Projekt Manager, ARC Rynek i Opinia

 

16:10
Rozstrzygnięcie konkursów, networking, pożegnalna kawa

16:30
Zakończenie drugiego dnia Forum

Program 6. edycji FMZ: Program 6 FMZ

Prelegenci

Jacek Kotarbiński
Mateusz Jaworowski
TGI Sales Director
Millward Brown
Janusz  Matuszewski
Senior Consultant
Millward Brown
Tomasz  Milewski
New Business Manager
DEM’a Promotion Polska
Barbara Stawarz
Managing Director Content King
Content Marketing Director Havas Worldwide
Robert  Sosnowski
Dyrektor Zarządzający
Biuro Podróży Reklamy
Karolina  Liberka
Zastępca Redaktora Naczelnego
miesięcznik „Marketing w Praktyce”
Mirosław  Młynarczyk
Managing Partner
Albedo Marketing
Jolanta  Piela
Senior Startegy Consultant
Agencja K2
Grzegorz  Bonder
Dyrektor Generalny
Unique One Sp. z o.o. (Grupa kapitałowa Unique)
Karolina  Kobiela
New Media Manager
Ce Amrest
Aleksandra  Chojnacka
New Media Specialist
Amrest
Bartłomiej  Juszczyk
Dyrektor Zarządzający
Agencja Marketingu Zintegrowanego Grupa Adweb
Marcin  Renduda
Tomasz  Michalik
Business Development Director
INSIGNIA
Anna Drozdowska
Head of Brand Communication
Bosch, Siemens, Gaggenau w BSH
Dawid  Szczepaniak
Executive Creative Director i Partner
VML
Szymon Jóźwiak
Media and Marketing Services Manager
LOTTE Wedel
Łukasz Gumowski
Dyrektor Kreatywny, Partner w agencji Plej
Beata Zielińska
Head of Trade Marketing
P4
Carlo Giacomini
Marketing Manager Poland & Baltics
Whirlpool EMEA
Paweł Szczepaniec
Internet Marketing Manager
ING Bank Śląski
Anna Romaniuk
Senior Project Manager
ARC Rynek i Opinia
Renata Goss - Nowak
Kierownik Działu Rozwoju Usług Pocztowych
Poczta Polska S. A.
Agata  Lipiec
PZU SA/PZU ŻYCIE SA

Marki i case studies